Monday, July 2, 2007

Menderum Keluar?

Salam Pekasam semua!

Masuk hari ni dah 3 kali aku tengok Transformers. Hari khamis 28hb aku pi Summit USJ dengan opismate tengok show pukoi 12.15PM. Hari jumaat malam sabtu aku pi tengok lagi di Midvalley show pukoi 9.30PM soghang-soghang.

Hari ahad, aku pi tengok lagi dengan relatives di IOI Mall show pukoi 12.45PM.

Betoi-betoi mengalahkan budak, bila mai bab Transformers ni. Memang takleh nak kata apa sebab kartun Transformers memang kartun favourite aku masa kecik. Walaupun aku jarang follow kartun dia kat TV tambah plak masa tu RTM manjang miss slot Transformers ni, aku slow skit la nak follow.

Bila dah tua ni aku try nak follow balik dengan beli buku Transformers: The Ultimate Guide tahun 2005. Diikuti dengan aku beli 1 set VCD Transformers Energon versi Jepun.

Bila tengok filem ni keluaq tahun ni, mula-mula sekali aku tak setuju pasai Michael Bay tukaq habih design Autobots dan Decepticons ni terutama Megatron, lain teruih, tak sama langsung.

Tetapi bila aku tengok filem ni, aku teruih chop filem ni filem terbaik abad ini! Spiderman 1,2,3 pun kena kentut la dengan Transformers ni! Tak keterlaluan kalau aku kata filem trilogi Lord of The Rings pun kalah!

Bayangkan Transformer akan keluaq lagi movie ke-2 dia dan kita akan mendengaq lagi Optimus Prime berkata: "Autobots, menderum keluar!"*
Disambut autobots-autobots lain; "Kami menderum keluar!"*

*Autobots, roll out! We roll out!

No comments: