Monday, July 23, 2007

Apa Nak Buat? Tolong!!

Salam Pekasam semua...

Baghu la ni aku dapat tau yang ada soghang awek ni, la ni dia dah kawin la, anak satu, dulu masa bujang dia ada hati kat aku. Selama ni pun aku ada dok pikiaq pasai ni tapi malaih nak tanya, malaih nak kata apa. Tiba-tiba hari ni semacam boleh baca pulak.

Pagi tadi dok sembang dengan member ni kat cubical dia, lepaih tu awek ni mai la nak jumpa kawan ni, muka dia nampak terkejut bila nampak aku, aku buat tak nampak, tak tengok muka dia. Yang kawan ni pulak dok usik, hang ni N, mai la lepak sini, dulu masa bujang dok bercinta bukan main. La ni segan la pulak.

Yang awek ni malu la, dia tanya member tu kerja yang dia nak tu dah siap ka belum dan teruih pi. Yang aku ni pulak dok terpikiaq, betoi ka apa yang kawan aku dok kata tu. Aku segan nak tanya kawan aku ni sebab nanti dia kata aku perasan plak, so aku biaq.

Bila aku biaq, pikiran aku dok kacau. Dari pagi tadi sampai petang, malam ni, aku tak boleh nak fokus. Dok teringat masa kami baghu kerja dulu la. Kami dulu satu department. Kami rapat, boleh bergurau dan time dia telefon mak dia pun aku sempat bergurau habaq kat dia suruh kirim salam kat mak. Padahai mak awek ni tapi aku dengan selamba, anggap macam mak sendiri.

Aku ada jugak dok pikiaq, betoi ka dia ada hati kat aku tapi aku takmo tanya dia takut dia kata aku perasan pulak.

Masa kami rapat dulu, aku anggap dia kawan, betoi-betoi kawan. Time tu aku dok bercinta dengan oghang lain. Dia jugak yang hantaq aku ke bus stand masa aku nak naik bas pi ghumah awek yang aku dok bercinta masa tu.

Lepaih aku bercinta dengan awek lain pun, dia ada nasihat aku, jangan dok pi ghumah oghang kalau hang tak serius. Banyak jugak la dia nasihat tapi boleh kata semua aku buat pekak.

Setelah 10 tahun ni aku baghu terpikiaq balik. Ada jugak nak tanya kawan baik 2,3 oghang tapi segan la pulak. Takut aku ni yang terlebih perasan. Perlu ka aku tanya kawan baik aku yang mungkin tau pasai benda ni?

Fikiran aku kacau hari ni, kerja takleh nak fokus tapi Alhamdulillah kerja siap.

Dan kalau apa yang aki pikiaq ni betoi, aku nak betoi-betoi mintak maaf kat awek ni sebab aku dah melukakan hati dia.

Ya, tuhan apa patut aku buat?

OR JUST FORGET IT! GET A LIFE!! She's married already!

13 comments:

tokasid said...

Salam maknesia pekasam:

Uih! hang ni muleh tahan jugak syahdu noo...aku ingat blues ka rock ka..ropanya ada jiwa hidustani.

lagu ni laa....hang toksah dok layan kisah2 lalu. Apa untung yg hang muleh? hang habaq mai. Dulu mungkin dia syok kat hang tapi hang tak layan dia kan? jadi dia pun menikah dgn laki dia yg dok ada ni. Dah jodoh dia dgn laki dia dan bukan dgn hang. The fact yg hang tak layan dia dulu memang dah ketentuan dia bukan jodoh hang.

Biaq lah dia dgn rumahtangga dia dan hang dgn rumah tangga atau rumah lift hang.

Bukan apa, benda2 macam ni macam kita usik sarang tebuan hang tau ka. Kisah2 lama ni boleh jadi kisah baru. takut satgi dgn hang dgn dia tup-tup mula bercinta...mana la tau kan...tak haru ka?

Toksah dok main api(lain lah hang nak cucuh rokok). Baik hang pikiaq macamana nak beli toyota Wish lagi ada pekdah.

Mak Su said...

betui ler tu, lupakan je... pandang ler kat bunga lain plaks...

Manusia Pekasam said...

Salam Pekasam tokasid & mak su, TQ

Memang dok pikiaq pun, buat apa nak kesah, biaq pi la, dia pun dah kawin, ada anak, ada laki. Satgi bukak hikayat baghu, naya.

Tapi rasa bersalah tu dok ada la, rasa macam nak mintak maaf je kalau ada buat salah dgn dia.

Sabaq ja la....

UglyButAdorable said...

biaq pie laa..yg lepaih tu lepaih laaa....dah kawin ader anak pun pun awek tu...usah dok pikir laaa...mai pikir pasai saya yg masih single nie....hahahhaaaaaa....

mintak mahap yaa..lawak over plakk...dah nak midnight nie...messed up dah otak nie..good night...

Zetty said...

JUST FORGET IT! GET A LIFE!! She's married already!

hehehe!

Manusia Pekasam said...

Salam Pekasam uglybutadorable & zetty

Thanks guys

Suraya said...

lupakan ja la pekasam. teruih pandang depan. dia pun dah kawen beranak bagai. toksah dok ingat benda lepaih, sat gi haru plak laki dia dpt tau n pikiaq lain. hang carry on je.

ZABS said...

Salam Pekasam Man,

Kenapa nak rasa bersalah pulak? Lainlah kalau dia dah cakap cinta kat hang, hang kata hang tak suka dia dia ka, hang pedaya dia ka, betullah kena minta maaf. Ni,dia dah kawin dan dah ada anak, maknanya dia dah lupa semua tu, dan dah bina hidup baru. Kalau hang nak mula balik, takut 10 tahun lagi, hang nak kena minta maaf kat suami dia pulak nanti, barulah haru biru...

tokasid said...

Salam Maknesia Pekasam;

Jangan main api daa...hang pi tengok posting aku 8 june dulu tajuk: Apa jenih punya jantan? Bila hang baca hang tau lah..

http://tokasid.blogspot.com/2007/06/apa-jenih-punya-jantan.html

Salam.

Manusia Pekasam said...

Salam Pekasam lil' miss easydent, zabs & tokasid

Thanks for the moral support.

I can see the lights now!

Thanks Guys!

Lily Abdullah said...

Amboi..jangan dok kenang benda-benda lepaih dah. Tak elok kata orang tua2. ( x gheti nak eja orang dalam loghat utara walaupun sah anak jati Kedah.)Pekasam- dengaq pun chek terlioq -sedap tu...tapi laki chek tak gheti makan. sebab dia lahir saja kat Kedah - membesaq merata-rata. Susah nak cakap utara dengan dia...yang dia faham perkataan "hang" saja..wakaka...

Manusia Pekasam said...

Salam Pekasam waterlily,

Oghang = orang (ada bunyi idham sikit)

mekasey no mai singgah blog chek ni.

Dia Kedah blah mana?

Lily Abdullah said...

Salam saudara, Terima kasih respond komen saya - jumpa blog ni waktu dok melawat blog DOC TA kita. seronok juga baca. Kan apa ??Dah cuti2 sem ni takdak kerja - melawat la merata-rata blog. Yang baik jadi tauladan -yang buruk jadi sempadan. Chek ohrang belah banyak pokok padi tu - Sg Limau Yan. Tapi bendang pun tak perhenah turun - makan nasik saja chek pandai :)