Friday, June 8, 2007

Hantu Punya Oghang!

Minggu lepaih aku ada pi training selama 5 hari di Subang. Aku kenai la mamat ni sebab dia trainer aku dan 4 oghang lagi opismate aku. Dalam masa 5 hari aku kenai mamat ni, nampak gaya dia memang baik la. Baguih punya oghang dan hot bachelor la pada pandangan aku sebab rupa ada, harta pun ada.

Pada hari terakhir kursus tu, dia ada offer la kat kami 4 biji laptop baru dengan harga yang memang diluar batasan Court's Mammoth. Sen Q pun kalah tengok harga laptop yang mamat ni offer kat aku. Harga dia yang aku boleh cakap bawah seribu la. Brand tu memang famous la. Dengan tak pikiaq panjang aku terus la confirm dengan mamat ni sebab laptop ni mmg famous dan dengan warranty 3 tahun, bertambahlah aku punya kondifen(confident).

Jumaat, aku buat deal dengan mamat ni, masuk duit 50% dalam akaun kawan dia yang dia kata akan bawak laptop ni dari utara. Kira 50% lagi aku akan bayaq malam tu jugak masa nak ambik laptop dari mamat managing director kat company dia sendiri. Dia kata kawan dia akan sampai pukoi 8 malam dari utara.

Petang tu aku tunggu punya tunggu, kawan dia tak sampai-sampai. Kebetulan plak aku nak balik kampung, tak sempat la nak ambik laptop tu belah malam. Dia tak kisah dan kata boleh ambik bila-bila. Aku tanya dia selasa, dia ada kat pejabat dia dak? Dia kata ada, jadi aku habaq kat dia aku mai ambik laptop tu selasa kat opis dia dlm 4pm lebih.

Sebelum tu dalam hari sabtu aku dah tanya, laptop sampai dak? Dia kata sampai tapi dia ambik 3 sebab 1 laptop tu dia tak ambik sebab kotak dah terbukak. So, kiranya aku nak mai ambik hari selasa la ni.

Bila aku rasa macam aku tak dan nak ambik petang selasa tu, aku change nak ambik belah malam pulak. Dia kata better ambik malam, aku ok je la. Selasa malam tunggu punya tunggu, dia kata dia kat Kuala Selangor la pulak! Hujan lebat, jalan jammed, lepas tu aku tanya lagi, dia kata ada heavy accident kat Batang Berjuntai, jalan jammed, slow gila.

Last-last dia kata dia terpaksa berhenti sebab tak larat nak drive dan habaq kat aku nak mai opis aku hari rabu keesokkan harinya. Dia kata dia wajib datang sebab takut aku pukoi dia, tau takut tapi dok buat liat dengan aku. Dia kata pukoi 1 sharp dia akan datang, dia akan mai hantaq laptop tu sebelum pukoi 2.

Tunggu punya tunggu, pukoi 2, pukoi 3, pukoi 4 tak sampai-sampai jugak. Dia ada gak kata dia on the way nak mai tapi tipu sungguh, mana ada mai pun.

Semalam dia SMS aku, habaq dia mintak maaf dan akan call, refund duit dan terangkan kat aku pasai apa jadi kalut macam ni. Kesudahannya dia tak call aku dan duit aku pun sampai saat aku tulis ni pun memang tak dak.

Hantu punya oghang!

No comments: