Tuesday, June 12, 2007

Teet! Teet!

Lepaih semayang maghrib tat sat, aku bukak Spyware Doctor nak check laptop aku punya spyware ada ka dak. Full scan. Lepaih tu aku pi makan sat.

Masa dok tengah makan, henpon Samsung SGH E900 aku berbunyi, tanda message baghu ada sampai.

"Biaq la dulu, aku nak makan ni, satgi aku check la." Bisik hati aku.

Lepaih makan, aku pi kat meja aku, tengok Spyware Doctor masih lagi dok scan 88%. Ada detect 5 infections. Baguih la, satgi bulih buang.

Check message sat. Tak keluaq nama sapa. 019 XXX XXXX.

"Nomboq sapa?" Bisik hati aku bertanya. Bukak message la tengok dulu dari sapa.

"Bang, ni saya ni, N**i. Pekaba? Lama tak kontek abang. Boleh jumpa weekend ni tak? Ada benda nak cakap la. Please"

Aku tak tau nak kata apa. Aku reply: "InsyaAllah."

Teet! Teet! Bunyi lagi. Aku bukak message dia kata; "TQ. Where n when later k."

Aku tak reply. Sengap. Dia faham kot.

Teruih aku pikiaq macam mana budak N**i ni bulih dapat nomboq aku, berapa kali dah aku tukaq nombor. Sat 013, sat 019 pastu 013 balik.

Dia keja kat Celcom kot, sebab tu senang caghi nomboq aku. Last aku jumpa dia, dia keja di TM, masa tu Telekom Malaysia Jalan Pantai. Ada la dalam 7,8 tahun aku tak jumpa dia. Gila lama!

N**i ni adik angkat aku. Kira junior masa belajaq di ITM dulu la. Masa tu aku dah nak grad, lepak kat studio buat keja.

Dia mai mintak sign senior sebab senior yang buat induction masa tu suruh depa, budak-budak junior mintak sign abang, kakak senior final sem. Masa tu tahun 90-an, induction kat school aku dok ada lagi. Bebudak senior yang bawah aku ada dok buat la jugak. Lecturer support sebab aku dan budak-budak kelas monitor sama.

Masa tu la aku kenai budak N**i ni. Comei tapi masa tu aku ada awek dah, dia pun tau sebab selalu nampak aku dengan awek aku. La ni ex-awek dah la. Haha.

Masa aku jumpa dia balik tu, aku tak perasan sangat, kebetulan ada meeting di Menara Pantai. Masa tu Rebung tak siap lagi. Dia yang tegoq aku dulu. Aku mana perasan sangat.

Lepas jumpa di Menara Pantai tu, ada la kami pi minum, makan, tengok wayang keluaq ghamai-ghamai 4,5 oghang. Masa tu dia dah ada boyfriend, A***f. Budak Telekom jugak.

Tahun tu la aku jumpa dia, lepaih tu dia habaq kat aku boyfriend dia tak suka aku rapat sangat dengan dia. Jealous la tu kot. Aku tak kata apa, sengap ja masa dia telefon tu. Aku just wish all the best je la dan bila nak kawin nanti jangan lupa ajak aku. Tu jer la.

Lepaih tu dia ada la jugak dia email aku, 3,4 kali. Lepaih tu sengap balik. Boyfriend tak bagi dia email aku kot. Takpa, itu hak dia la nak hormat keputusan boyfriend dia. Aku takdak masalah, so, aku stop email kat dia.

Tu la serba sedikit kisah pasal budak N**i yang aku kenai dari ITM lagi ni. Apa yang penting sangat nak jumpa, aku pun tatau. Aku pun tak berani sebenaqnya. Bukan apa takut boyfriend dia maghah aku ka apa, sebab tu aku jawab, insyaAllah.

Aku save nomboq dia. Simpan dalam henpon aku. Tunggu weekend ni nak jumpa ka dak.

6 comments:

pB said...

Nampak nyer kena tunggu minggu depan , baru dapat tahu apa yang budak N tu nak dgn M.P(Manusia Pekasam)

Manusia Pekasam said...

Salam Pekasam pB

Bunyi tu macam oghang ada masalah, malaih plak nak layan sebenaqnya. Bukan apa, malaih nak masuk campur hal ehwal oghang.

Nak SMS pun tatau nak tanya macam mana.

Tunggu jer la.

Suraya said...

mesti dia nak ajak kapel tu. bf dia dah lari dgn awek credit card yg u ajak minum dulu tu. :D
terer tak i jadik yusuf haslam buat cite?? :P

Manusia Pekasam said...

Salam Pekasam lil' miss,

Hahahaha. Lawak la hang ni. Tapi baguih jugak idea hang ni, buat drama spektra bulih la....

Welcome to Pekasam Lil' Miss,

Zetty said...

dah check lom nombor IC awek tu?

Manusia Pekasam said...

Salam Pekasam zetty,

ROTFL, tak dak keja nak check ic dia. Biaq pi la dia. Sabtu ni mmg full. Ahad nak tidoq.

Sabtu main boling! Tournament! Yay!