Wednesday, June 20, 2007

Isnin 18 Jun 2007, 2.30PM

Assalamualaikum...

Salam Pekasam kepada semua semoga ghajin makin asam.

Now i wanna write something. 3,4 hari ni aku dok rasa lain macam ja. Patut la gigi kacip aku dok tenyeh gusi aku. Bukan sebab dak ghosok gigi ka apa. Masa student dulu aku ada tampal dua-dua gigi kacip. Sumbing. La ni tampalan tu makin lama makin bergerak dan dok cucuk gusi aku dari dalam hari demi hari.

Rasa sakit, rasa ngilu takleh nak habaq apa. Sat sakit sat dak, sat dia mai, sat dia hilang. Sebab tu lately ni aku ghajin dok kumuq dengan listerine lepaih gosok gigi sebab nak bagi gusi tu cure skit.

Kalau pi klinik gigi pun, depa mesti bagi ubat punya. Dah 3 kali dah aku pi sebelom ni, dok bagi ubat ja 2,3 jenis. Aku tau la depa nak juai ubat tu bagi laku. Nak dapat income tapi kena la concern skit dengan pesakit.

Dah tau gigi kacip aku perlukan rawatan lanjutan, awat tak call aku? Awat tak buat appointment ka apa? Macam ni la melayu punya meniaga. sikit tak mau berubah. Dok kira juai ubat pain killer ja. Bila nak maju?

Depa patutnya bagi ubat dulu, lepaih tu buat appointment bila boleh mai pulak. Bila sampai waktu telefon boleh mai ka dak,
tanya balik dalam sehari sebelom tu. Ni dak, sengap sampai laa. Apa la.

Gila punya entri dok ceghita pasai gigi kacip aku la pulak.

Ni baghu entri aku:

Hari isnin lepaih, dalam petang macam tu la, aku baghu sudah keja, keja siap. Try bukak yahoo(di) messenger, sekali tengok yahoo(di) ID si N**i online. Tak dan nak quit, dia teruih message aku.

Tujuan aku quit tu bukannya nak melarikan diri dari dia tapi rasa malaih pulak nak layan yahoo(di) messenger ni.

Si N**i message aku kata, dia dah solo.

Tak dan salam, tak dan tanya pahabaq, dia teruih habaq dia dah solo.

Aku tanya dia lama dah ka? Dia kata lama dah, dalam 2, 3 bulan. Aku tanya lagi pasai apa? Lama gak la dia sengap. Lepaih tu dia habaq, boyfriend dia si A***f tu pukoi dia.

Terkejut aku. Tak tau nak kata apa. Si N**i ni pulak ceghita la lebih kughang apa yang terjadi. Pokok pangkai, boyfriend dia tu kuat cemburu tahap cipan.

Maksud aku, kuat cemburu tahap takleh nak compromise, takleh nak slow talk. Gaduh skit, tengking, gaduh skit, tengking. Lepaih tu, habih tengking, tampaq.

Aku tanya dia, si A***f tu tampaq kuat dak? N**i kata slow ja tapi sakit la jugak. Memang la sakit, kudrat besaq mana pun, kudrat perempuan.

Sebulan gak la dia kena penampaq dengan si A***f bacul ni. Lepaih pada tu dia tak tahan, mintak putuih, tukaq nombor telefon. Patut la masa aku dapat SMS tu nomboq lain. Tu ceghita rupanya.

Dia mintak maaf dengan aku sebab tak dapat jumpa aku weekend hari tu sebab terpaksa melarikan diri dari A***f. Aku tak kisah as long as dia aman sudah.

Aku sughuh dia banyak bersabaq dan kalau nak, pi ja buat report polis, senang ceghita supaya si A***f mangkuk tu dak kacau dia lagi. N**i kata dia tak buat sebab abang dia pi jumpa A***f sendiri habaq jangan kacau N**i lagi.

Bung bang bung bang, dia ajak aku tengok midnight! Dia kata lama sangat tak jumpa aku dan nak sangat jumpa aku. Tu dia aih! Bab ni yang aku malaih ni. Aku kata tengok la dulu sebab aku sendiri belah malam pun busy dok menulis. Blog la, skrip tu la, skrip ni la. Payah.

Dia kata tak kisah, bila-bila call la dia kalau free, nak sembang ka, SMS ka apa ka, habaq la. Aku insyaAllah ja la, nak kata apa lagi tapi dalam hati, malaih sebenaqnya.

Aku terpaksa berbohong, boss aku panggil, baghu la aku dapat quit yahoo(di) messenger. Selamat tapi dalam hati mana nak lari ni. Hampeh!

2 comments:

UglyButAdorable said...

hahhaaa..saya pun solo gak..boleh tgk midnite..hehhh..hehhh..

sesungguhnyer saya tabik spring kat N tu...tu namer nyer dia ader hati kat hang kot...nyehh..nyehh..

Manusia Pekasam said...

Salam Pekasam uglybutadorable,

Aku sebenaqnya malaih nak bagi komitmen, setakat kawan takdak masalah. Tak pikiaq lagi sampai ka tangga berkapel.

Kawan boleh la.